• Как работи Mokka
  • Магазини
  • Mokka App
  • Mokka за бизнеса
Mokka Блог

Type and hit Enter to search

  • Как работи Mokka
  • Магазини
  • Mokka App
  • Mokka за бизнеса
eCommerceСъвети за бизнеса

Как да стартираш успешен онлайн магазин?

10/08/2022

Все повече предприемачи, които до момента са продавали само на място, в магазини или търговски центрове, виждат потенциала на управлението на продажби онлайн. Част от търговците дори взимат решението изцяло да преместят бизнеса си в интернет, като възможност за оптимизация на разходите за своя бизнес.

Съдържание крия
1) Преди отваряне на онлайн магазин
2) Как да създадеш онлайн магазин?
3) Ключови фактори за успех на твоя онлайн магазин

Допълнително улеснение за онлайн бизнеса са и многото платформи за електронна търговия, които предлагат лесно и бързо създаване на онлайн магазин, удобно управление на поръчките и редица други възможности, без дори да не е необходимо да имаш особени ИТ познания.

Всичко това прави създаването на онлайн магазин по-лесно от всякога – всеки, който има налични продукти, желание да се учи и малко свободно време, може да започне да продава онлайн почти веднага.

В резултат на всичко това, в България броят на електронните магазини става все по-голям и обхваща все по-разнообразни пазарни сегменти. Увеличава се и броят на купувачите – според статистиката за 2021 година, 33% от българите са избрали да поръчат стоки или услуги онлайн.

Няма какво да чакаме повече – конкуренцията не спи, така че нека видим как да стартираш собствен онлайн магазин и да го направиш успешен?

Преди отваряне на онлайн магазин

Преди да заемеш стартова позиция в надпреварата за най-добро класиране на пазара за електронна търговия, първо е добре да имаш ясна идея какво ще продаваш и кои са твоите клиенти. След това е хубаво да обмислиш коя е най-подходящата стратегия за продажба на твоите артикули онлайн.

Трябва да знаеш, че понякога дори най-иновативният продукт може да не предизвика особен интерес у потенциалните купувачи. Истината е, че не е и задължително да предлагаш нещо ново и уникално, за да бъде то успешно. Много хора успяват да продават популярни артикули от ежедневна необходимост, при това не непременно на най-ниските цени. Често се оказва, че правилният маркетинг и харизмата на продавача са по-важни от цената на продукта. Затова е важно в самото начало да знаеш кои са потребителите ти и кой е най-добрият начин да подходиш към тях.

Как да създадеш онлайн магазин?

Вече знаеш какво ще продаваш и кой би го купил, така че е време да отвориш самият онлайн магазин. Това са стъпките, които трябва да следваш в процеса на създаване на твоя електронен магазин.

  1. Избери платформата за електронни продажби, която ще използваш – има много безплатни решения, достъпни онлайн, като сред най-популярните е WooCommerce за WordPress;
  2. Подбери подходящ дизайн за онлайн магазина си, спрямо асортимента, който предлагаш;
  3. Въведи информацията за доставка и методите на плащане – за предпочитане е да дадеш на потребителите си няколко възможности за доставка, както и за плащане. Напоследък възможностите за разсрочено плащане или плащане на части, като услугите на Mokka, са доста предпочитани и популярни;
  4. Опиши ясно и на достъпен език правилата на електронния ти магазин;
  5. Добави повече съдържание в уебсайта – това е полезно за оптимизацията на онлайн магазина ти в търсачките – благодарение на това онлайн магазинът ти ще бъде по-привлекателен за Google и има по-голяма възможност да се озове по-високо в резултатите от търсенето. Освен Google, потребителите също предпочитат електронни магазини, в които могат да получат достатъчно информация за продуктите, които смятат да закупят.

Ключови фактори за успех на твоя онлайн магазин

След като приключиш с основните стъпки по създаване на електронен магазин, трябва да отделиш време за позиционирането си на пазара и изграждане на имиджа на твоя онлайн магазин.
Това обикновено е най-голямото предизвикателство, когато управляваш бизнес в интернет. Лесното създаване на собствен електронен магазин означава голяма конкуренция и по-труден пробив на пазара. Затова трябва да се заредиш с воля, търпение и гъвкавост, така че да можеш да се адаптираш лесно към нуждите и изискванията на потребителите и на пазара.

За да можеш се откроиш в интернет днес, е добре да отделиш време на представянето на бизнеса ти в социалните медии. Там ще откриеш голяма част от твоите потенциални клиенти. Всеки ден стотици хиляди хора на различна възраст, социално положение и интереси прекарват времето си във Facebook или Instagram. Затова създаването на профил на електронният ти магазин там е почти задължително. Публикуването на съдържание, което потенциално ще е полезно и интересно за типа потребители, на които искаш да продаваш, може да направи чудеса.

Друг начин да привлечеш потенциални клиенти за електронния си магазин, е предлагаш безплатни продукти. Голяма част от популярните марки “зарибяват” потребителите си с по-евтини или безплатни продукти, преди да им предложат артикулите, които са на по-висока цена. Ако продуктите, които първоначално са опитали, са привлекателни и се окажат успешни, потребителят ще припознае марката като достойна за доверие. Когато клиентът опознае продуктите ти и има доверие в бранда ти, половината битка вече е спечелена – в този момент той ще е по-спокоен и по-склонен да даде по-голяма сума за нови, по-скъпи продукти.

При определяне на стратегията за продажба и популяризиране на онлайн магазина си, трябва да вземеш предвид и кои са най-ефективните подходи за теб и бизнеса ти. Може да ти е полезно да използваш метриката, популярна като ROAS (Return On Ad Spend), която всъщност не е нищо повече от процентната възвръщаемост на разходите ти за реклама.

За избегнеш твърде високи разходи, преди да имаш по-сериозен обем продажби, е добре в началото да заложиш на безплатни канали за реклама, като социални медии, форуми и други.
Ключът към успеха на твоя електронен магазин е и потребителското изживяване, или начинът, по който клиентите ти преминават през процеса на покупка – от влизането в онлайн магазина, през избора на продукт, до финализиране на поръчката и получаване на пратката. Неслучайно бързината на обслужване и доставка са сред най-важните елементи за компаниите, продаващи онлайн. При пазаруване онлайн потребителят е подложен на много разсейващи фактори и всяко забавяне в процеса на продажба, може да доведе до загуба на клиенти.

Следвайки горните съвети, шансовете за успех на онлайн магазина ти със сигурност ще бъдат по-реални. На пазара все още има място за нови електронни магазина, а парите са на една ръка разстояние. Трябва ти само малко воля, за да ги достигнеш.

Tags:

онлайн магазин

Share Article

Other Articles

Как да спестиш пари, без да отлагаш всички покупки?
Previous

Как да спестиш пари, без да отлагаш всички покупки?

Кои са най-популярните начини за плащане, които трябва да предлагаш в онлайн магазина си?
Next

Кои са най-популярните начини за плащане, които трябва да предлагаш в онлайн магазина си?

Последвай ни

Instagram Facebook Linkedin

Популярно

Какво да продаваме в онлайн магазините през 2024 г
27/05/2024
Намаляване на разходите за привличане на клиенти в онлайн магазин
24/05/2024
Програма за лоялност за онлайн магазин
22/05/2024
Как да изберем миксер
20/05/2024
Как да изберем параход
17/05/2024
© Revo Technologies Sp. z o.o.
2014–2024
  • За нас
  • Стани партньор
  • Правни документи
  • Карта на сайта
  • Контакти
  • За услугата
  • Как работи Mokka
  • Магазини
  • Вземи сума Mokka
  • Помощ