Как да увеличим продажбите в онлайн магазин
Онлайн магазинът се създава с една цел – печалба. Всеки собственик на ресурс се интересува от постигането на тази цел възможно най-бързо. Маржовете на печалбата пряко зависят от обема на продажбите, така че е изключително важно да се знаят факторите, които влияят и как те могат да бъдат контролирани.
Какво влияе върху продажбите
Мениджърите по продажбите имат на разположение голям брой тактически и стратегически техники, за да убедят клиента да направи покупка. Най-ефективните методи трябва да бъдат обучени, за да могат всички продавачи и мениджъри да бъдат приложени на практика.
Продажбите се влияят от:
- Вътрешни фактори, които включват сезонност, конкуренция, законодателство, обменни курсове, покупателна способност и др. Тези фактори не могат да бъдат повлияни или променени. Те трябва да бъдат взети под внимание и взети предвид при извършване на търговски дейности. Освен това те са адекватни и максимално точно отразяват действителността.
- Вътрешни фактори, които включват собствени продукти, ценова политика, реклама, програма за отстъпки, мотивационна система, дистрибуция и др. Тези аспекти могат да бъдат повлияни, но не винаги. Важно е да се определи политиката на фирма или конкретен онлайн магазин.
- Личен принос, отразен в собствените действия – посещения, преговори, презентации, обаждания, изпращане на търговски оферти и др. Всички тези фактори се изпълняват от всеки продавач ежедневно. Те се влияят от изпълнителите, така че само те могат да подобрят и увеличат представянето.
Мениджърите по продажбите трябва да вземат предвид всички групи фактори, внимателно да работят с персонала върху личния принос в работата. Служителите трябва да предадат важността на собствените си усилия, които в крайна сметка влияят на успеха на тяхната работа. Продавачите на онлайн магазини са в състояние да повлияят положително на потенциален купувач, създавайки най-удобните условия за извършване на покупка.
Всеки онлайн магазин има своите специфики, така че няма универсален начин за увеличаване на продажбите. В същото време има практически препоръки, които, ако се следват, помагат на собствениците на фирми да увеличат печалбите.
Увеличаването на продажбите на онлайн магазин е непрекъсната систематична работа, насочена към привличане на повече посетители, увеличаване на конверсията и увеличаване на средния чек.
Интегрирай Мokka, продавай повече
Основни грешки, засягащи продажбите
Независимо от опита на мениджърите или продавачите, възникват грешки, които влияят на обема на продажбите. Важно е да ги анализирате, за да разберете характера им.
Случайни грешки се случват дори сред професионалните продавачи, защото хората не са машини. Много по-сериозно е, ако грешките са системни. В този случай те трябва да бъдат разработени и елиминирани в бъдеще.
Често има организационни грешки, които се отстраняват от мениджъра по продажбите или собственика на магазина.
Най-честите грешки са:
- селективно отношение към клиентите, което значително намалява броя на клиентите, тъй като продавачите обръщат дължимото внимание на определена категория клиенти, пристрастно считайки работата с други посетители за неподходяща;
- бездействие при идентифициране на нуждите на клиентите, което ви пречи да продавате продукти, тъй като клиентът трябва ясно да разбере защо трябва да купи вашите продукти;
- възприемане на купувача като съперник, тъй като продажбата на продукт не е борба, а взаимноизгодно сътрудничество;
- продажбата на всяка цена никога няма да бъде причината клиентът да иска да се върне в онлайн магазин, така че винаги трябва да уважавате нуждите на клиента;
- неспазване на обещания, което автоматично създава репутация на ненадежден доставчик и продавач;
- използването на специализирани термини, които са неразбираеми за обикновените хора, не създава желание за разбиране на непозната тема и следователно плаши потенциалните купувачи;
- разтягане на времето на клиента, което често става причина за отказ от покупка;
- съгласие с извиненията на потенциалния купувач, тоест продавачът се отказва при първото възражение от страна на клиента, въпреки че често очаква да бъде убеден в необходимостта от покупката;
- липса на последващи действия преди приключване на сделката, което може напълно да я провали, тъй като в точния момент продавачът не е успял да предложи логичния финален етап на сътрудничество;
- не се интересувайте от клиента, който е направил покупка, което ще обезкуражи желанието да се върнете отново към вашия ресурс.
Горните грешки са от колективен характер, но работата по тях с персонал ще ви позволи да се отървете от тях и значително да увеличите продажбите от сайта. За да се изкоренят подобни грешки, е достатъчно да се развие уважение към клиентите.
10 основни начина за увеличаване на продажбите
За тези, които все още не са разбрали как да увеличат продажбите в онлайн магазин, има препоръки, които ще ви помогнат да постигнете добри резултати.
Лесно използване на уебсайта на онлайн магазина
Този фактор значително влияе върху състоянието на потенциалния клиент. Ако не може да намери необходимите продукти, той ще напусне ресурса без покупка. За купувача ще бъде по-удобно да направи поръчка, където интерфейсът е обмислен до най-малкия детайл и е интуитивен за потребители с всяко ниво на компютърна грамотност.
Адаптивен уеб дизайн
Почти всеки потребител има на разположение много джаджи – смартфони, таблети, лаптопи и др. За задържане на клиенти е необходимо да се адаптира дизайна на сайта, така че да е удобен за използване както от компютър, така и от телефон и други устройства. Както показва статистиката на портала Cossa, 52% от анкетираните смятат адаптивния дизайн за предпоставка за онлайн магазини.
Определяне на целевата аудитория
Необходимо е точно да се определи групата потребители, които се интересуват от предлаганите продукти. Ако рекламирате автопродукти в детски канали, едва ли ще можете да увеличите продажбите от сайта. Ето защо трябва да използвате методи за привличане на собствената си целева аудитория.
Използване на ефективни канали за промоция
След като се определи целевата аудитория, е необходимо да се изберат най-ефективните канали за привличане на посетители на сайта. Най-голям брой купувачи идват след контекстна реклама или чрез търсачките. В днешно време социалните мрежи са популярен канал за промоция. Те са идеални за продавачи на козметика, дрехи, играчки и други продукти, но ще бъдат практически безполезни за производител на специализирано оборудване или машини.
Използване на бюлетини
Можете редовно да изпращате изгодни оферти до вашата клиентска база. Това гарантира висок процент клиенти, които се връщат за нови продукти.
Правилното води до действие
Голям брой посетители не винаги знаят какво искат, така че трябва да бъдат подтиквани да купуват. За целта се използват призиви за действие, които помагат за увеличаване на продажбите от сайта.
Ниво на доверие
Дори и с много предимства пред конкурентите, не всички посетители бързат да направят поръчка на сайта, който посещават за първи път. Най-вероятно те нямат достатъчно доверие на вашата компания. За да се увеличи доверието и съответно продажбите, е необходимо да се опише подробно сътрудничеството с онлайн магазина, да се посочи възможността за обмен и връщане и други нюанси, които ще помогнат за създаването на положително отношение към сайта.
Активни маркетингови дейности
За да увеличите продажбите в краткосрочен план, е необходимо да използвате маркетингови техники – промоции и отстъпки. Ползите от този метод трудно могат да бъдат надценени, тъй като краткосрочен период на повишени продажби може да доведе до значително разширяване на клиентската база.
Качествено обслужване
Качеството на обслужване на клиенти до голяма степен определя дали клиентът ще се върне за нова покупка. За високо ниво на обучение на персонала е необходимо да се осигури обучение и мотивация на служителите, както и тяхното наблюдение.
Опростяване на живота на купувача
Да направи покупката възможно най-бърза и лесна е задължение на всеки продавач. Например трябва да е възможно да се извършват плащания по различни начини.
Използването на изброените методи ще помогне за увеличаване на продажбите от сайта, но те не са панацея за всички продавачи и всички видове продукти. Необходимо е да се проучи всеки отделен случай, за да се определят ефективни начини за увеличаване на продажбите на онлайн магазин.
Заключение
Използването на всички или някои методи за увеличаване на продажбите на онлайн магазин влияе върху работата на сайта. Дори частичното използване на препоръки може значително да промени нивото на доходите ви, така че трябва да ги проучите подробно.
Постоянното подобряване на онлайн магазина бързо ще доведе до положителна динамика, тъй като компетентният подход към правенето на бизнес винаги носи резултати.