ТОП 10 причини, поради които вашият онлайн магазин не продава
Имате много търсен продукт или услуга, но печелите малко. И всичко е възможно, защото не знаете как да продавате правилно в онлайн платформа. За съжаление отговор на въпроса „Защо онлайн магазинът не продава?“ не съществува. Но сега ще научите за десетте най-важни причини за липсата на успех в електронната търговия. Прочетете, за да разберете как да оцените своя онлайн магазин, да определите причината за ниските продажби и да оптимизирате сайта си за максимални приходи.
1) Вашият уебсайт е създаден без стратегия
Денят е горещ, а вие предлагате перфектната разхладителна напитка. Това е най-доброто решение за горещо лято. Но го продаваш на празна улица и никой не знае, че си там. По същия начин лошата онлайн маркетингова стратегия води до липса на резултати.
Да имате стратегия за съдържание означава да публикувате интересна информация, свързана с проблема на вашия потенциален клиент, в блогове и социални медии.
Ако публикувате непрекъснато, ще спечелите две огромни предимства:
- Вашите статии могат да бъдат намерени в интернет от тези, които търсят информация за продукта. Това ще увеличи трафика на потенциални клиенти към вашия уебсайт.
- Публикувайки интересни материали, вие ще бъдете възприети от вашия клиент като експерт в своята област. Така ще вдъхнете повече доверие на хората. Повече доверие означава повече покупки.
Помислете за вашите клиенти. Кои са те? Какво искат от вашата марка? Какви социални медийни платформи използват? Тези въпроси са важни, когато формулирате вашата маркетингова стратегия. В противен случай поемате риск. Например, ако продавате дамска козметика и в магазина ви влизат само мъже – имате голям проблем.
2) Вашият продукт не е интересен
Не е нужно да се опитвате да влезете в ниша, където всеки се опитва да продава едни и същи прекалено генерични продукти. Продажбата на нашийници за кучета няма да ви доведе доникъде. Но ако гамата ви е ограничена до електронни нашийници за обучение на кучета, тогава ще имате по-добър шанс.
Въпросът е, че когато започнете да търгувате, не се насочвайте към обикновен ежедневен продукт като фитнес часовници или смартфони, които всеки се опитва да продаде онлайн. Първо трябва да се насочите към нишов сегмент, ако се надявате да постигнете бърз успех.
Освен това не е необходимо да се продават продукти, които имат известни конкуренти. Например като Nike и Adidas. Продажба на спортни облекла, маратонки и други свързани продукти, където марката доминира в тези ниши, е изключена. Не се припокривайте с вашите конкуренти по отношение на продуктовата гама.
3) Ограничихте се до „плащане за сайта“
Всеки може да създаде готова за продажба платформа за няколко хиляди лева. Но това не може да се счита за истински бизнес. Успешният уебсайт изисква постоянни инвестиции. Харчете средствата си ефективно на всеки етап от вашия проект за онлайн търговия. Вашият бюджет трябва да включва:
- разходи за маркетинг и актуализация на софтуера;
- реклама в платени медии, социални мрежи и други формати;
- тестване на малки партиди нови продукти и стоки от други доставчици.
Дори и най-малките нови онлайн магазини рано или късно ще трябва да инвестират пари в развитие. Можете да планирате средносрочни и дългосрочни стратегии и да постигнете конкретни резултати, без да пръснете цяло състояние.
Не забравяйте, че „инвестирането“ не се отнася само до пари. Този бизнес, както всеки друг, изисква значително инвестиране на енергия, време и труд. В противен случай компанията много бързо ще спре да съществува. Трябва да инвестирате и в себе си, и в знания. Ако растете, расте и вашият магазин.
Увеличете продажбите си с Mokka
4) Сайтът изглежда непрофесионално
Опростеният, примитивен сайт не вдъхва доверие. А това прави продажбата онлайн невъзможна. Малко вероятно е някога да дадете номера на кредитната си карта на някой, който ви се струва съмнителен или несериозен. За да се доверят потребителите на вашият сайт, трябва да има:
- професионални изображения;
- завладяващи текстове, интересно съдържание за всичко, което пишете;
- прегледи и връзки към блог статии, които говорят за вас;
- удобна навигация и лесен процес на поръчка;
- оптимизация за влизане от мобилни телефони.
Добрият сайт няма клъстери, като досадни анимации. Количката се разпознава лесно в горния ъгъл. Това са първите стъпки, за да направите вашия магазин да изглежда професионално и надеждно. Вашият уебсайт трябва да предлага различни функционалности, които го правят по-ефективен.
5) Офертата не отговаря на очакванията на клиента
Купувачът търсеше блендер във виртуалното пространство. Той намери най-добрия вариант. Но когато стигна до плащането, откри, че цената на доставката и аксесоарите са почти една трета от цената на самия продукт! Затова той реши да откаже покупката. Това означаваше, че продавачът няма да продаде блендера, а купувачът няма да получи плодово смути на сутринта. Ако знаеше пълната цена, включително разходите, от самото начало, щеше да е по-лесно да го убеди.
Трябва да отговаряте на очакванията на клиентите. Скритите такси са важен фактор за изоставянето на количката. Има много безплатни или сравнително евтини приспособления за калкулатор за доставка, така че не забравяйте да включите такъв в магазина си. Изключително важно е да се уверите, че това, което вашите потребители виждат, е точно това, което получават, така че не крийте неочаквани разходи до последния момент.
Същото важи и за подвеждащата реклама. Ще загубите цялата си упорита работа, ако изпратите на потребителя си промоционална оферта или целева страница, която не съответства на рекламата, върху която е кликнал. Да приемем, че сте обещали безплатна доставка днес, но вашата количка показва редовната цена. Никога не си играйте така с доверието на клиентите си – ще свърши зле за вас.
6) Нямате достатъчно целеви трафик
За да увеличите максимално продажбите и да намалите разходите, трябва да знаете как да накарате потенциалните си клиенти да купуват от вас отново и отново. Наличието на целеви трафик означава хора, потенциално заинтересовани от вашите продукти, да посетят вашия сайт. За това ви трябва фуния:
- настройте автоматични пощенски съобщения;
- разработване на скриптове за продажби;
- увеличаване на конверсията с услуги;
- поръчайте разработването на автофунии;
- стартиране на тригерна система за действията на посетителите в сайта.
Фунията е най-горещата ключова дума в дигиталния маркетинг през последните години. Но в никакъв случай не е панацея за всички проблеми. Ако се използва неправилно, може дори да навреди. За сравнение, ако искате да изкопаете основата на къща, багерът вероятно ще бъде много по-бърз от лопата. Но какво ще стане, ако искате да засадите цвете в саксия? По същия начин фунията може както да помогне на продажбите, така и да причини провал. Използвайте инструмента, когато е ефективен. Свържете се с професионалисти за помощ.
Свържете Mokka и продавайте повече
7) Вашият онлайн магазин не е оптимизиран за SEO
Успехът на вашата оферта пряко зависи от нейната позиция в търсачките. Основната причина една реклама да не се показва при търсене е, че страницата не е добре оптимизирана за търсачките на пазара.
91% от интернет потребителите не отиват по-далеч от първата страница в резултатите от търсенето на заявка в Google.
За да се класирате добре в търсачките, вашият магазин трябва да бъде оптимизиран. Можете да контролирате видимостта на сайта, както следва:
- Напишете имена на продукти, които са подходящи за ключовите думи. Включете номер на модела на продукта, цвят, стил, размери и други опции.
- Поставете най-важните ключови думи на първо място в заглавието. Всеки човек, подобно на търсачките, гледа първите ключови думи в заглавието и ги класира като най-важни.
- Добавете предимства. В допълнение към техническите спецификации, включете преглед на предимствата на продукта.
Препратките към вашия магазин от други уебсайтове чрез външни връзки ще подобрят уместността на вашата оферта. Технически вашият уебсайт трябва да е удобен за мобилни устройства и да се зарежда бързо.
8) Лошото обслужване пречи
Един уебсайт може да свърши страхотна работа за мотивиране на потребителите да пазаруват. Тоест бързо подаване на поръчка, подаване на заявка за обратна връзка, обаждане на мениджъра. Но лошата работа на персонала може да доведе до отказ за покупка. Грубостта, нечестността и безотговорното отношение към работата оказват негативно влияние върху репутацията на компанията.
Добрата работа с персонала се състои от две направления:
- Обучение – служителите трябва да могат да се представят добре, трябва да предоставите ясни и подробни инструкции. Всеки трябва да разбере какво от кого се иска и как да го постигне.
- Мотивация – създаване на добре обмислена система за възнаграждение на служителите, материални и морални стимули, подаръци. Разкажете им за перспективите на вашата компания и възможностите за професионално израстване.
Провеждайте редовен мониторинг с помощта на „тайни клиенти“, преглеждайте статистики за IP телефония и анализи на продажбите. Работата на служителите винаги изисква внимателно внимание. Все пак те са „лицето“ на онлайн магазина. Освобождавайте неефективните хора, без да се замисляте.
9) Ценовата политика не е разработена
Един магазин може да загуби хора, които са готови да купят продукт на определена цена. Три „ценови“ проблема възпрепятстват продажбите:
- Без цена. Винаги се възприема негативно и показва или липсата на стоки, или нечестността на продавача. Следователно цената трябва да бъде посочена в продуктовата карта.
- Неконкурентна цена. Потребителите не купуват, може би защото смятат, че цената е твърде висока или твърде ниска. Тази идея обикновено се предлага чрез сравнение със сайтовете на конкурентите.
- Неразумна цена. Когато цената е оправдана от нейната конкретна стойност за купувача, тя не е оспорима. Кажете ни как продуктът е качествено различен от аналозите?
За да премахнете възраженията и съмненията на купувачите, обосновете цените си. Например, ние продаваме евтино чрез директни доставки от производителя или изучаваме търсенето на нов продукт. Преди да оцените продукт, не забравяйте да анализирате подобни оферти. За да направите това, можете да използвате услугите за наблюдение на цените.
10) Много отрицателни отзиви
Какво да направите, ако няма продажби, въпреки факта, че всички горепосочени причини са взети предвид и коригирани? Вижте какво пишат за вас. Голям брой отрицателни отзиви за магазин винаги плашат клиентите. Правилата за ефективно справяне с отрицателните отзиви ще ви помогнат да разрешите проблема:
- проверявайте редовно какво се пише за вас в уебсайта, социалните мрежи, ревютата и всякакви други източници;
- винаги отговаряйте, преместете диалога в конструктивна посока, ако се отправят неоснователни обвинения, трябва да го разгледате, да поискате доказателства;
- изгладете страстите с позитивизъм – благодаря за справедливата критика, извинете се, ако е необходимо, и признайте вината, ако има такава.
Винаги решавайте проблеми, ако е възможно и приемливо. С правилния подход справянето с отрицателните отзиви ще ви разкаже за надеждността на онлайн магазина, способността да се работи върху грешките и уважението към клиентите.
Резюме
Компаниите с огромен потенциал в областта на онлайн търговията понякога буквално изхвърлят стотици хиляди и дори милиони левове, приходите от които са почти нулеви. Да ги гледаш е като да гледаш Ferrari във Формула 1, което кара на пистата с гуми от стария Запорожец. Може би и вие сте в подобна ситуация.
Допускайки грешки в управлението на вашата платформа за търговия, вие губите потенциални клиенти и реални пари. Но това не означава, че вашият онлайн магазин не може да бъде печеливш. Основното е да се намерят причините, поради които клиентите избират конкуренти. Като ги елиминирате, можете да увеличите продажбите и да развиете успешно бизнеса си.
Mokka ви позволява да правите покупки в любимите си магазини с плащане на вноски по удобен график, без първоначално плащане за покупката. Mokka има повече от 7500 партньорски магазина.
Mokka има повече от 7 милиона клиенти в Полша, Румъния и България, като броят им непрекъснато нараства. Закупуването с Mokka не изисква авансово плащане и сумата може да бъде разпределена за 1, 3, 6, 10 или 12 месеца.
Какви предимства дава Mokka на партньорите: увеличение на средната стойност на поръчката с 2-3 пъти; увеличение на конверсията на продажбите с 25%; намаляване броя на изоставените колички; онлайн и офлайн решение. За допълнителна информация и връзка с услугата, моля, вижте раздела за партньори.