Ирен Швакман: Услугата на Mokka е лесна и удобна за потребителите
Ирен Швакман е съосновател и председател на борда на Revo Technologies Group, водещата финтех компания, специализирана в услугите „Купете сега, плащайте по-късно“ в Централна и Източна Европа. Преди да основе Revo, Ирен е била старши партньор в McKinsey & Company, където ръководи работата на McKinsey с големи финансови институции в Централна и Източна Европа, Русия и страните от ОНД. Ирен е родена в Украйна и е американска гражданка. Ирен Швакман има MBA от Harvard Business School и бакалавърска степен по биохимия от Brown University в САЩ.
Ирен, разкажете ни малко повече за Revo Technologies и по-конкретно бранда Mokka и как решихте да навлезете на българския пазар?
Revo Technologies е една от водещите финтех компании в ЦИЕ (Централна и Източна Европа). Работим под марката Mokka и към този момент оперираме на 3 пазара – Полша, Румъния и България. Ние сме специализирани в предоставянето на най-добрите в сегмента „купи сега, плати по-късно“ решения за онлайн и офлайн магазини и техните потребители. България е важен пазар в Централна и Източна Европа с една от най-бързо развиващите се електронни търговски екосистеми, силна платежна и технологична инфраструктура и динамична местна база от търговци. Видяхме страхотна възможност за нашия бранд тук, затова решихме да навлезем на пазара.
Каква услуга предоставяте на търговците, и каква на крайния потребител?
Mokka е уникален метод на разплащане, защото е мултиканален и е наличен както за онлайн, така и за традиционните търговци. Mokka предлага адаптивен чекаут, който е подходящ както за по-малки покупки като обувки и козметика, така и за по-големи като мебели, домакински уреди, електроника, образователни и медицински продукти, а също и пътувания. Адаптивният чекаут предлага на потребителите различни планове за плащане, в зависимост от размера на пазарската им кошница.
Когато говорим за потребителите – с „купи сега, плати по-късно“ потребителите имат предимството да отлагат плащанията за своите покупки. Например, с Mokka потребителите имат възможност да заплатят покупките си в рамките на 30 дни или да изплатят на части, избирайки между удобни планове за плащане от 3 до 24 месеца. Процесът на регистрация в Mokka е интегриран направо в приложението за пазаруване и отнема до 2 минути, като изисква само телефонен номер и номер на документ за самоличност. Решението е незабавно и купувачът може да използва Mokka веднага. Повечето търговци оперират с 0% оскъпяване, така че BNPL е не само удобен, но изгоден и прозрачен метод.
Какви са условията за търговците, ако искат да прибавят Mokka като опция за разплащане?
Търговците могат да се свържат с Mokka чрез нашия сайт (mokka.bg) или чрез различни платформи за електронна търговия като Shopify, MerchantPro, VTek. Скоро ще стартираме и нашето партньорство с CloudCart България, така че всеки търговец, опериращ с тях, ще може да добави Mokka към своето плащане само с няколко клика.
Регистрацията в Mokka за търговци е много лесна и добавянето на Mokka като метод на плащане е бързо с нашите плъгини и API интеграция. Ние предоставяме онлайн техническа поддръжка и в допълнение, подробна информация за нашата услуга е достъпна онлайн в нашия портал за разработчици.
А какви са условията, на които трябва да отговаря потребителя, за да се възползва от услугата?
Услугата на Mokka е лесна и удобна за потребителите. Те могат да потърсят на нашия сайт и в нашето мобилно приложение търговските магазини, където се предлага разплащане посредством Mokka, и да се регистрират за секунди само с мобилния си телефон и ID. Веднага след това на потребителя ще бъде предложен лимит за покупка, който може да похарчи в партньорските магазини.
Лимитът на Mokka е подновяем, което означава, че след като покупката бъде направена и изплатена, лимитът се подновява автоматично и може да бъде увеличен с времето, когато опознаем клиента и видим неговите нужди и разходи.
„Купи сега, плати по-късно“ е услуга с 0% оскъпяване, а някои по-дълги планове на вноски също са налични с малка месечна такса, така че потребителят да може да избере плана за разплащане, който най-добре отговаря на неговия бюджет.
Имате ли вече партньори на българския пазар и ако да, кои са те?
Напреднахме много с регистрирането на търговци и старта на предлагането на услугите ни от партньори, като добавяме нови такива всеки месец. В момента тестваме и е въпрос на дни преди стартирането на нашата интеграция с CloudCart, която ще направи Mokka достъпна за всички търговци на CloudCart с няколко кликa. Нашият екип представя Mokka на най-добрите търговци в България и постигаме голям напредък.
С какво Mokka се различава от другите BNPL брандове на българския пазар?
Има редица отличителни черти, които са важни за търговците:
- Предлагаме адаптивен чекаут, който предлага на потребителите различни удобни разплащателни планове – от разплащане за 30 дни до разсрочено изплащане от 3 до 24 месеца в зависимост от типа стоки и услуги които търговеца предлага. Това дава по-голям избор на потребителя, който може да увеличи потребителската си кошница или да направи повече покупки.
- Предлагаме мултиканални решения както за онлайн, така и за физически магазини, което позволява на търговците да осигурят едно потребителско изживяване, където и да пазарува техният клиент.
- Опростихме процеса за свързване на партньорите ни посредством разработени плъгини за масовите платформи за електронна търговия. Добавянето на Мокка в сайта на търговеца е въпрос на няколко бързи настройки от страна на техническия екип.
- Мобилното ни приложение Мокка е на разположение на потребителите, и то ни позволява да популяризираме търговците и да увеличим трафика към тях.
- Разполагаме с апликация специално за търговци. В нея има секция, в която партньорите ни могат да управляват своя акаунти и да виждат анализи на поръчките с Mokka в реално време.
Какви са плановете и целите, които сте си поставили до края на годината?
Нашите дългосрочни цели за България са да установим Мокка като водещото решение за пазаруване на изплащане без лихви както за потребители, така и за търговци в страната. Искаме да създадем партньорства с водещите търговци и платформи за електронна търговия в България, като представим нашите решения за отложени плащания в повечето от техните магазини. Освен това искаме да рекламираме търговците на нашите потребители чрез мобилното приложение на Мокка, като също така насочваме повече уеб трафик към търговците.
В бъдеще планираме да продължим да инвестираме в технологиите и услугите си, за да задоволяваме постоянно нарастващите нужди на бизнеса и потребителите – както на българския, така и на международния пазар. Разглеждаме възможности за разширяване на нашето продуктово портфолио в България, включително въвеждане на нови финансови услуги и разширяване на дейността ни в нови области. Нашата основна цел е да станем водеща финтех компания в България, като предлагаме иновативни решения, които помагат на потребителите и търговците да са успешни в дигиталната икономика. С нашия растеж в България, имаме за цел да създадем нови работни места и възможности за талантливи хора да се присъединят към нашия екип и да допринесат за успеха ни.