Как да създадете USP за онлайн магазин
Онлайн бизнесът става все по-популярен всеки ден. Както начинаещи, така и опитни предприемачи, които вече имат стационарни магазини, но искат да увеличат броя на продажбите и за тази цел създават онлайн бутици, отварят своите онлайн магазини. Често, за да притежавате своя онлайн магазин, не е необходимо да имате склад и стоки на склад. Магазините се отварят от дропшипъри , които правят снимки на доставчиците. И в интернет има просто хиляди такива еднакви магазини. Това означава, че конкуренцията е просто невероятна. За да оцелеете в такива условия, да не останете в сянка и дори да успеете по този въпрос, трябва незабавно да се погрижите за създаването на USP.
USP е мястото, където започва всеки успешен бизнес в съвременния свят. Създаването му трябва да стане още преди отварянето на магазина в Интернет, преди отварянето на склада. Каква е подготовката на USP за онлайн магазин, примери за добри USP и възможни грешки при изготвянето – по-нататък в статията.
Какво е USP?
Уникалното предложение за продажба е цялостна рекламна стратегия за позициониране. Същността на стратегията е да се създаде специфична и уникална оферта, която да се различава от предложенията на конкурентите на пазара. Обяснено на достъпен език, можем да кажем, че USP е ясен отговор от собственика на бизнеса на въпроса защо си струва да се свържете с неговата компания. По този начин основната задача на USP е да изясни на клиентите защо трябва да закупят продукт или да поръчат услуга на вашия уебсайт и да ги насърчи да предприемат това действие.
Концепцията за USP се появи отдавна. Американският рекламодател Росър Рийвс разработва този метод за насърчаване на бизнеса през 1961 г. Оттогава концепцията на USP не се е променила нито веднъж. Той, както и преди, се фокусира върху уникалните характеристики на продукта или услугата на компанията. Тези характеристики бързо и лесно предават на клиента всички предимства на продукта и го карат да иска да получи този продукт.
Разликата между USP е липсата на финансови разходи от страна на собственика на бизнеса. Уникалното предложение за продажба работи по-добре от всяка реклама и най-бързо привлича целевата аудитория.
Основни принципи на USP
Създаването на USP и използването му в маркетинга може да донесе много ползи на собственик на бизнес, а именно:
- подобряване на позиционирането и повишаване на познаваемостта на марката;
- способността да побеждавате конкуренти, без да използвате дъмпинг;
- бързо предадете на потребителя всички предимства от получаването на услуга/закупуването на продукт;
- фокусиране върху основните характеристики на продукта, които конкурентите не могат да намерят;
- добавяне на оригиналност и уникалност на продукта (дори ако същият продукт може да бъде намерен от други компании);
- получаване на лоялно отношение към компанията от потребителите (тъй като USP се възприема от клиентите много по-лесно от рекламата).
Само правилно създаден USP може да донесе всички тези предимства на собственика на онлайн магазин. Затова си струва незабавно да се запознаете с всички принципи на добра оферта. Сред принципите, върху които се изгражда едно уникално предложение за продажба:
- Фокусирайте се върху целевата аудитория. Създава се оферта за потребителя, което означава, че при изготвянето на USP се вземат предвид: интересите, възможностите, нуждите и ценностите на потребителя. Ако тези критерии не се вземат предвид, тогава потребителят определено ще заобиколи предложения продукт/услуга.
- Уникалност. Ползите, които една марка предлага, трябва да са несравними. Но е важно да не прекалявате и да предлагате само това, което е налично в действителност. В противен случай ефектът ще бъде обратен.
- Полза. Когато избира продукт, всеки потребител търси ползи за себе си. Ползата може да бъде както материална, така и морална. Много е важно в USP незабавно да се предаде на купувача, че получавайки тази услуга или закупувайки този продукт, той ще получи тази най-важна полза за него.
Интегрирай Мokka, продавай повече
Как да напиша USP за онлайн магазин?
Световноизвестният маркетолог и американска копирайтинг легенда Джон Карлтън набляга на информацията, че колкото по-силен е USP, толкова по-успешна е компанията. В една от речите си той каза, че съставянето на идеален USP, който може да се състои само от няколко думи, може да отнеме повече от една нощ без сън.
формула на Карлтън , която се използва активно от собствениците на фирми при изготвянето на USP. Формула: “С помощта на (услуга, продукт) ние помагаме… да решим… проблема с… ползи!” Разбира се, формулата вече е широко разпространена, което означава, че резултатът от нея не може да се нарече най-ефективният и 100% уникален. Ето защо е най-добре да научите как бързо да създадете свой собствен USP без никакви формули.
Изготвянето на USP за онлайн магазин може да бъде разделено на няколко поетапни стъпки:
- Описание и анализ на целевата аудитория. Преди да започнете маркетинг, трябва да решите към кого е насочен продуктът/услугата и да анализирате тази целева аудитория. Тук трябва да сте по-конкретни. Вместо да създавате онлайн магазин за жени, мъже, деца, по-добре е първо да насочите вниманието си към една от категориите хора.
- Описание на проблема, който фирмата решава. Трябва да се поставите на мястото на потенциален клиент и да преживеете всички проблеми, с които той се сблъсква. Това ще ви помогне бързо да намерите решения на тези проблеми и да предложите на потребителя точно това, което търси.
- Опишете най-значимите и уникални характеристики на компанията. Трябва да идентифицирате 3 до 5 характеристики на вашия магазин. Характеристиките трябва да са безпрецедентни. Тоест такива, на които конкурентите не могат да се харесат.
- Обещание. Необходимо е не само да разкажете красиво на потребителя за магазина, но и наистина да направите някакво обещание на всеки клиент, който се свърже с магазина. Това обещание не трябва да бъде включено в USP, но всеки собственик трябва незабавно да го запише за себе си. Обещанието е нещо, което ще позволи на собственика да запомни своята отговорност към всеки клиент, който плаща собствените си пари за продукт или услуга и иска да получи това, което действително се предлага от магазина. Например „Ще доставим поръчката за 1 час, ако не, доставката е безплатна.“
- Анализ на всичко записано и обработка. На този етап е необходимо да се анализира и обработи отново цялата информация, която е записана от етапи 1 до 4 от изготвянето на USP. Информацията трябва да бъде обработена и красиво представена в един параграф. Също така всички идеи, мисли, нови желания, които възникват на този етап, трябва да бъдат записани отделно. Те все още ще бъдат полезни.
- Създайте уникална оферта. Този етап е най-желаният и труден в същото време. В крайна сметка всички резултати, записани на листа, трябва да бъдат поставени само в едно изречение, което ще бъде представено на вашата целева аудитория. Този етап може да отнеме повече от един час или дори повече от един ден. Въпреки това подобно мозъчна атака ще даде плод.
Примери за USP
„Диамантите са вечни!“ Такъв прост лозунг направи корпорацията DeBeers една от най-успешните в областта на добива, обработката и търговията с естествени диаманти. Компанията завладява световния пазар от 1888 г. до днес и ни изненадва с качеството на своите продукти. Този слоган се използва от компанията от 1948 г. Идеята му е, че диамантите са вечни. И такъв скъп, луксозен подарък показва вечна любов. Не без причина диамантите започнаха да се използват за брачни халки.
„Ще получите прясна топла пица за 30 минути или безплатно!“ Доста дълъг, но много силен слоган, който насърчава клиента да провери услугата на компанията, се използва от веригата пицарии Domino’s пица „. Тук клиентът веднага ясно знае за всички ползи, които ще получи във всеки случай.
„Ще премахнем стария тапет безплатно!“ Този красноречив слоган беше използван от една от строителните компании, които току-що отвориха своя бизнес и искаха да привлекат клиенти. Резултатът беше не просто незабавен, но невероятен. Всички клиенти, които са решили да използват такава интересна услуга, след като работят с тази компания, научиха за съществуването им и предоставянето на строителни услуги от тях. След като видяха внимателно и бързо свършената работа по премахването на тапетите, те просто не искаха да търсят друг, който да извърши останалите строителни работи. Клиентите не се съмняваха в качеството на услугите, предоставяни от такава нова компания на пазара.
Грешки при изготвяне на USP
За да създадете ефективен USP, трябва незабавно да „разпознаете врага по зрението“. ТОП грешки при изготвяне на USP:
- Непознаване на целевата аудитория. Най-честата грешка се прави поради невнимание и неправилен анализ.
- Използване на печати. Например „Имаме висококачествени мебели, сглобени от професионалисти!“ – скучно е, тук няма уникалност. Обикновени клишета, защото нито една фирма няма да каже, че продава лоши мебели, които са сглобени от неопитни хора.
- Разликата между USP и позиционирането на компанията на пазара. Сериозна грешка, която плаши потребителите. Например, позициониране като компания, работеща с аудитория от икономична класа, и предоставяне на USP, посочващ информация за продажбата на първокласни стоки.
- Посочване в USP на информация, която не отговаря на действителността („Най-ниските цени на пазара!“ – ако няма подкрепящи факти, тогава няма смисъл да се говори за това). Тази грешка включва и прехвърлянето на отговорностите на юридическо лице /индивидуален предприемач като уникална оферта. Например „Ще върнем парите ви в рамките на 14 дни, ако продуктът не ви подхожда!“
Изготвянето на USP за онлайн магазин е отговорна задача. Няма нужда да бързате по този въпрос. Няма нужда да се гонят резултати. Не трябва да мислите за загубеното време, а наистина за това с какво вашата компания е по-добра от другите и какви инвестиции прави в избраната от вас пазарна област.
Консултирайте се с приятели, роднини, колеги, разгледайте примери от конкуренти и доставчици. Ако е необходимо, променете първоначално предложената USP, ако след стартиране на бизнеса са открити пренебрегвани предимства на създадения онлайн магазин.
Заключение
- USP е изпитан във времето мощен маркетингов трик.
- Уникалното предложение за продажба се счита за кратък отговор на въпроса защо си струва да се свържете с вашата компания за услуга/продукт.
- Основната цел на уникалната оферта е да победи конкурентите, като предложи на клиентите безпрецедентни предимства.
- Ефективната USP трябва да бъде: ясно формулирана, кратка, разбираема, подходяща.
- USP не изисква финансови разходи и ви позволява да поддържате позицията на магазина на пазара дори по време на криза.
- Офертата не работи, ако не е съчетана с удобен интерфейс на сайта и добър асортимент.
- Модернизирането на офертата е важно. За да направите това, е необходимо редовно да анализирате целевата аудитория и да проверявате всички уникални предимства, предоставени от магазина на потребителите.
Изготвянето на USP за онлайн магазин трябва да се извърши на няколко етапа: анализ на целевата аудитория, идентифициране на уникалните характеристики на компанията, изготвяне на обещание за клиентите от собственика и формулиране на USP.