На какво обръщат внимание онлайн купувачите?
Собствениците на онлайн сайтове трябва да знаят на какво обръщат внимание купувачите, когато посещават техните магазини и на каква база вземат решения за закупуване на стоки/услуги. Тази информация ще ви помогне да изградите правилно своя бизнес и ще ви позволи да постигнете максимална ефективност на продажбите, което е основната цел на съвременната електронна търговия.
Какви фактори насърчават клиента да предприеме целевото действие?
Когато купувате онлайн, не можете да държите продукта в ръцете си, да го пробвате, да го оцените на допир или да го помиришете. Затова трябва да поставите красиви, ясни снимки и висококачествени видеоклипове на страницата, които ще ви позволят да представите продуктите от всички страни. Опцията за увеличаване/намаляване на изображението е много важна, за да може купувачът лесно да разгледа и най-малките детайли или да види конкретен фрагмент.
Колкото по-добър е имиджът на продукта, толкова по-голям е шансът за покупка. Страниците и картите с визуално съдържание получават 94% повече показвания от текстовите опции.
Интегрирай Мokka, продавай повече
Няма редовен продавач-консултант онлайн. Това означава, че потребителят трябва да намери всички отговори на въпроси в текстовото и визуално съдържание, налично на страницата. Трябва да предоставите необходимата информация възможно най-подробно и ясно, където е уместно. Трябва да публикувате инфографика или подробни видео инструкции.
Необходимо е да се внедри на сайта удобна система за сравняване на позиции, полезно филтриране и сортиране. Удобно е за потребителите, когато сравняването на характеристиките на различни продукти отнема минимум време.
В крайна сметка е необходимо потребителят да се убеди, че продуктът наистина му подхожда. С тази задача се справят блоковете „Въпроси/Отговори“ и „Обратна връзка“, статии в блогове, рецензии и описателни статии.
На какво обръщат внимание купувачите, когато вземат решение за покупка ─ ТОП 10 фактора
ТОП 10 фактора, влияещи върху решението за покупка, включват:
Цена
Възможността да пазарувате онлайн коренно промени потребителските нужди на огромен брой хора, но цената остава ключовият фактор за купувача. Именно върху това се фокусират около 80% от посетителите на онлайн магазина, когато вземат решение за покупка. Атрактивните цени често ви принуждават да купувате дори онези стоки, които не са необходими или не са необходими в момента.
Качество на продукта
Никой не иска да плаща за съмнителни продукти. Когато изучава асортимента на онлайн магазин, потенциалният клиент търси надеждни марки и продукти, които са се доказали на пазара. Присъствието на известни марки в каталога повишава репутацията на магазина и насърчава посетителя да харчи пари.
Промоционални оферти
Отстъпка, малък подарък, промоция „всеки втори артикул е по-евтин“ или други подобни предложения винаги изглеждат привлекателни в очите на купувача. Всеки обича да плаща по-малко, да получава повече и да намира мостри, малки подаръци и маркови продукти в кутията за поръчки.
Удобна навигация
Висококачествените, наистина полезни филтри, които ви позволяват да намерите правилния продукт без усилия и загуба на допълнително време, подобряват използваемостта и сериозно увеличават шансовете за успешно сътрудничество. Но тук трябва да поддържате „златната среда“. Ако има твърде много опции за сортиране, клиентът рискува да се изгуби в тях. Изборът на продукти трябва да бъде прост и разбираем.
Безплатна доставка
Прилагателното „безплатно“ е една от топ 5 думи, които влияят върху вземането на решения от купувача. Фразата „безплатна доставка“ има магически ефект и често убеждава клиента да направи поръчка дори на непознат ресурс. На платформа за търговия, която доставя продукти безплатно, 8 от 10 потребители правят поръчки. Когато се предлага безплатна доставка над определена сума, повечето потребители умишлено увеличават чека си.
Улеснен процес
Колкото по-опростен и удобен е процесът на покупка, толкова по-вероятно е потребителят да завърши покупката. Много е важно в съответния ред на формуляра да се зареди бързо населеното място, точен адрес за доставка или клон на търговски център, през който можете да получите поръчката. Хората, които не искат веднага да се регистрират в сайта, реагират добре на опцията за закупуване на продукти с 1 клик. Като активирате тази опция на сайта, можете значително да разширите целевата аудитория, като включите неактивни потребители.
Условия за връщане
Докато клиентът не вземе продукта, не го разгледа, включи или пробва, съмненията винаги остават. Поръчаните дрехи/обувки може да не са точно в същия цвят, да не са правилния размер, да не стоят добре на фигурата ви или да имат грешки. Домакинските уреди, аксесоари и други потребителски стоки могат да имат механични или технически повреди или други дефекти. Ако клиентът не е сигурен, че може лесно да замени или върне незадоволителен продукт, той може да не направи покупката.
Колкото по-опростен и ясен е процесът на замяна/връщане, толкова по-големи са шансовете за покупка. Това важи особено за неща, които изискват пробване. Безплатната замяна/връщане напълно елиминира рисковете за купувача. Знаейки със сигурност, че артикулът, който не е харесал, може да бъде изпратен обратно, клиентът ще направи покупка в 9 от 10 случая.
Отзиви
Отзивите за продуктите и опитът в магазините предоставят социално доказателство на потенциалните клиенти. Те правят марката по-разпознаваема и заслужаваща доверие и осигуряват реална обратна връзка от хора, които вече са се запознали с предлаганите продукти и услуги. Ако клиентите реагират положително на продукта и представянето на магазина се оценява като добро или отлично, за нов клиент е много по-лесно да реши да купи. Само 11% от потребителите са готови да бъдат първи. Повечето хора предпочитат да следват утъпкания път и да купуват там, където е удобно, изгодно и безопасно.
Желанието за закупуване на продукт се влияе от рецензии, оставени от лидери на общественото мнение, посланици на марката и други популярни личности. Когато блогър или друга известна личност, която вдъхва доверие, каже, че използва този крем за лице или говори високо за определена марка облекло, потребителите се доверяват на тези думи и често правят избор в полза на положително оценения продукт.
Лесно плащане
Купувачът иска да плати за избрания продукт възможно най-бързо. Онлайн магазинът трябва да поддържа популярни системи за онлайн банкиране, най-често срещаните карти и платежни услуги. Колкото повече методи на плащане се предлагат, толкова по-голям е шансът поръчката да бъде обработена.
Наличие на допълнителни функции
Възможност за сравняване на продукти, сортиране на артикули по различни параметри, няколко начина на плащане и доставка ─ колкото повече такива функции предлага една онлайн платформа, толкова по-лесно е клиентът да направи избор. Никой нама да си губи ценното време в разглеждане на стотици каталожни страници, за да търси конкретен модел, да използва неудобна платежна услуга и след това да вземе поръчката от склад в другия край на света.
Компетентната комбинация от всички описани фактори превръща обикновения посетител на магазина първо в купувач, а след това в редовен клиент.
Заключение
Знаейки на какво обръщат внимание клиентите, можете да организирате работата на вашия онлайн магазин възможно най-компетентно и да постигнете отлични резултати. Правилният подход към нуждите на клиентите, разбирането на процеса на вземане на решение за покупка и отчитането на факторите, които стимулират желанието за закупуване на стоки и услуги в Интернет, позволяват сайтът да се направи популярен и търсен.